czwartek, 19 czerwca 2008

na dobry początek..

.. chcialabym pokazac kufer na zabawki lub inne drobiazgi jaki ostatnio wykonalam na potrzeby kursow z cyklu 'zrob to sam' dla serwisu pokójmalucha.pl

oto on:


kursy dla pokojumalucha.pl maja byc z zalozenia proste, przeznaczone sa glownie dla rodzicow chcacych w szybki i prosty sposob przygotowac cos wlasnorecznie do pokoju swojego dziecka

oto przepis na moj kufer:

Do wykonania kufra użyłam:

* Drewniany kufer – pudełko z wiekiem;
* Drobny papier ścierny;
* Bejcę w kolorze palisander;
* Farbę akrylową białą;
* Klej do decoupage;
* Pędzle miękkie i twarde + osobny pędzel do bejcy;
* Papier do decoupage z motywem dekoracyjnym;
* Bezbarwny lakier do drewna


Jak ozdobiłam kufer:

1. Na początek przygotowałam drewnianą powierzchnię do zdobienia. Jak zwykle przetarłam ją drobnym papierem ściernym a następnie wilgotną gąbką usunęłam powstały pyłek.


2. Całą powierzchnię kufra w środku i na zewnątrz pomalowałam bejcą w kolorze palisander.


3. Po wyschnięciu bejcy pomalowałam kufer jedną warstwą lakieru bezbarwnego a następnie białą farbą akrylową pomalowałam wieko.


4. Następnie przygotowałam motyw dekoracyjny do przyklejenia. W pierwszej kolejności namoczyłam papier z obrazkiem aby zmiękł pod wpływem wody.


5. Mokry i zwinięty papier osuszyłam i wyprostowałam na ręczniku papierowym.


6. Klejem posmarowałam spód obrazka i wieko kufra. Następnie po naklejeniu i dokładnym wygładzeniu obrazka wieko kufra pomalowałam jedną cienką warstwą kleju.


7. Na koniec cały kufer został polakierowany kilkoma warstwami bezbarwnego lakieru do drewna.

1 komentarz:

OLIWKA pisze...

dziękuję za kursik:):)
przyda mi się przy następnej skrzyneczce. Pierwszą robiłam metoda prób i błędów :):)
pozdrawiam